duminică, 6 martie 2011

Jurnalul unei babe, din viitor!


Articol câştigător al concursului literar
„TALENTATA BLOGOSFERĂ MUREŞEANĂ“

Azi e înnorat și trist, clădirea e protejată de o cupolă de sticlă, o fi ținând ea furtunile la distanță, însă melancolia și starea de somnolență tot n-o stăpânește. Întreg azilul e adormit, bătrânii își fac somnul de frumusețe, doar eu, o biată babă zbârcită, bântui (din păcate doar cu gândul).
Sunt la azil de vreo... ăăă, cred că 30 de ani, nu știu sigur, că ăștia aici au schimbat unitatea de măsură a timpului, însă a trecut ceva vreme de când fiica mea Estera, m-a adus în azilul ăsta de bătrâni patetici. De ce sunt patetici? Pentru că nu sunt în stare să socializeze cum ar trebui, fac mofturi deși vremea le-a trecut, şi se poartă de parcă ar fi tineri când de fapt, singura care îi susține este nanotehnologia .
Sunt aici, închisă în azilul ăsta superdotat, însă e bine că nu sunt uitată chiar de toţi ai mei. Fiica mea Estera și soțul ei Arthur obișnuiesc să mă mai sune, de curând mi-au cumpărat chiar şi un telefon cu apeluri tridimensionale, era și cazul, că eram cam ultima din azil care n-avea un astfel de aparat.
Nu vreau să fiu cârcotașă, dar cred că în curând îmi vor călca pe urme și vor ajunge și ei aici. Tare mi-e dor de nepoțica mea preferată, Irina, care acum e studentă la o Universitate de prestigiu, departe de țară și chiar de planetă. A plecat când s-a format prima colonie pe Marte. Eu am ales să rămân pe Pamant, însă România am părăsit-o demult, din cauza unor experimente la Geneva asupra unui accelerator de particule, când tot centrul și estul Europei a fost distrus.
Acolo, pe planeta Marte, Estera o duce bine, e studentă (adică un mic savant de pe vremea mea) la prima universitate ce pregăteşte primul zbor intergalactic. Însă nu sunt sigură că va face pasul ăsta. Mai e și Robert, fiul ei și totodată, primul copil născut fără intervenția unor spermatozoizi care să fecundeze ovulul. Sunt tare mândră de ea și tind să cred că mă moștenește. Şi eu, la vârsta ei, eram plină de ambiții, şi încă mai țin minte că lucram la un ziar național și în paralel aveam și un blog. Ehe, apuse sunt vremurile cand descărcam fraudulos, tot felul de materiale piratate de pe internet! Era raiul pe pământ, căci acum nu poți descărca nimic fără să plătești. Şi totul costă...
Bine, poate și pentru că am refuzat să părăsesc planeta mamă!...
Dintre toate rudele ce mi-au mai rămas în viață, cu Irina mă înțeleg cel mai bine. Ea e singura care îmi calcă pe urme, însă ce îmi place la ea e că nu repetă greșelile pe care le-am făcut eu. Ar fi și greu în condițiile actuale.
Irina mi-a povestit despre o chestie tare ciudată ce a luat, de curând, amploare pe Marte. Se pare că tinerii adolescenți  se droghează cu nanotuburi ce odată ajunse în sânge, nu au nevoie decât de o singură apăsare de buton, ca să-şi facă efectul care e de 3 ori mai puternic decât efectul unei doze de heroină. În timp, aceste droguri pot determina apariția unor deformări grave ale corpului, pe care medicii, cu toată tehnologia lor avansată, nu pot s-o stopeze. Trist de copiii ăstia, dar oare de unde îsi procură ei nanotuburile? Pe vremea mea erau la modă Spice Shop-urile online, că în orașe nu aveau voie să vândă. Din acele locuri, teribiliștii își făceau rost de “marfă”.
Dacă tot e mămică, ce s-a gândit Irina mea? “Ia să fac eu un blog cu mămici și despre mămici, de pe planeta Marte!”, și l-a făcut! Mă pot chiar lăuda cu ideea ei, căci blogul are trafic destul de frumușel, nu ce aveam eu când eram de vârsta ei!
Dacă mă gândesc bine, ar putea să-mi de-a lecții de blogging, însă prefer să nu! Acum e puțin prea târziu...
Pe cine ar mai interesa părerile unei babe zbârcite?...
Văd că m-am întins la depănat amintiri, nici nu știu cât timp a trecut, însă colegii mei de suferință sunt tot adânciți în somnul de după-masă. Nu-i niciunul online în sistemul de comunicații al azilului.
Eh, mi-e dor de ai mei, însă prefer să mor aici, pe Pământ, ca un căpitan de vas ce rămâne până la final. Hai că acum mă hazardez în figuri de stil și nu dă bine.
Vreau doar să mor demnă printre bătrânii ăștia patetici! În fond, eu mi-am făcut temele pentru această viaţă. Viitorul e de-acum, al altora!

Teodora Căbuţ
Reghin
Keby’s blog

Niciun comentariu: